VINN VINN VINN

Fick rubriken dig att klicka in på blogginlägget?

Samma tävlingsinstinkt som fick dig att klicka på den här artikeln är också det som driver dina kunder – om du inte skapar värde för deras verksamhet.

Kolla in inlägget och låt oss tillsammans skapa värde i din export!

Omvänd effekt: Om ni verkligen tillför värde i form av sparring, ekonomisk nytta och rådgivning till era kunder minskar risken att de lockas bort av en annan leverantör – och stannar hos er.

Den värdeökningen vill vi också ge dig som läser detta.

Artikeln tar bara några minuter att läsa, men vi hoppas du stannar kvar lite längre.

Om du jobbar med export vet du – precis som vi – att det finns många frågor att hantera:

 

  • Hur får jag mer ut av affären?

  • Hur ökar jag värdet för kunden?

  • Hur ökar jag värdet för företaget jag jobbar för?

  • Hur väljer jag rätt exportemballage?

 

De fyra frågorna är kanske ständigt närvarande i din ledning, medvetet eller omedvetet.

Vi kan inte lösa alla svar, men vi kan hjälpa dig att hitta nya vägar.

Vi börjar med den sista frågan – exportemballage – som kanske ger dig en känsla av att ha vunnit något, som rubriken antyder.

Vi vill ge dig en folder som kan inspirera dig kring exportemballage och kanske besvara några av dina frågor.

Är FARUSA rätt leverantör för er exportemballage? Kanske – kanske inte.

Men vi ställer också frågan: Är ni rätt kundmatch för FARUSA? Kanske – kanske inte.

Det betyder inte att vi inte kan inspirera varandra, lära av varandra och utveckla branschen tillsammans – för dig, för oss och för vårt gemensamma område: export.

 

Vår folder EksportGuiden kan kanske besvara fler av dina frågor.

Guiden finns att ladda ner på vår hemsida farusa.se

 

Trevlig

läsning!

 

Om du mot förmodan inte hittar vad du söker, eller nya frågor dyker upp, tveka inte att kontakta oss.

Att ses för en första träff betyder inte att vi måste gifta oss.

Allt börjar med en kopp kaffe (te, vatten eller citronmåne) och en bra dialog. Worst case? Att vi tillsammans bygger en professionell relation som gagnar alla.

Du kan också kontakta David direkt via kontaktuppgifterna nedan.

 

David direkt + 45 2327 0970 eller FARUSA på 020-797 999

Related Articles

8 aug 2025

AI, 5G och drönare – men vem packar fortfarande dina varor?

Japp, det är ju människor!
Välkommen till 2025.
Vi har självkörande bilar, artificiell intelligens som skriver Shakespeare-sonetter (och mötesinbjudningar med alldeles för många emojis), samt robotgräsklippare som heter “Mowgli” och skickar pushnotiser.

Read more

8 aug 2025

Emballage och dejting, har mer gemensamt än du tror.

Paralleller mellan datingprofiler och förpackningsdesign:
Det handlar om presentation, första intryck och innehåll. Föreställ dig detta: Du matchar med en person på en dejtingapp. Profilbilden är skarp. Biografin är snärtig: ”Älskar gott vin, djupa samtal och hållbarhet.”

Read more

8 aug 2025

Därför bör din förpackningsleverantör vara en del av din logistikstrategi

När förpackning och supply chain samarbetar uppstår de bästa resultaten.
I många företag ses förpackning fortfarande som en isolerad inköpsuppgift. Man beställer, packar, skickar.
Men i en modern, globaliserad och pressad försörjningskedja är det en förlegad syn.
Läs varför här!

Read more

8 aug 2025

FÖRPACKNINGEN – samhällets oupptäckta superhjälte

Vi tycker inte att emballaget får tillräckligt med erkännande!
Därför vill vi utmana dina perspektiv.

Föreställ dig en värld utan emballage.

Nej, vänta… stopp…
Du kanske just tänkte på den där övermogna bananen som låg direkt i väskan tillsammans med dina papper och din dator?

Read more

8 aug 2025

3 förpackningstrender du behöver känna till 2025

Framtidens förpackningar: trender och innovationer.

Förpackningar är inte längre bara en praktisk nödvändighet – de har blivit en strategisk konkurrensfaktor. År 2025 ställer både kunder, myndigheter och miljön ännu högre krav på hur varor packas, transporteras och återanvänds/återvinns.

Hos FARUSA följer vi utvecklingen noga – och vi deltar aktivt i att forma framtidens lösningar.

Read more

8 aug 2025

Därför är billig förpackning ofta den dyraste lösningen

– Total Cost of Ownership (TCO): Tänk längre än styckpriset!

När inköp och logistik ska välja förpackning är det frestande att fokusera på en sak: priset per enhet. Och det är förståeligt – på pappret.
Men verkligheten slutar inte vid inköpspriset. Skador under transport, onödig vikt, hanteringsproblem och kundreklamationer kan göra den ”billiga” förpackningen till en dyr ”upplevelse”.

Read more